Als consument wil je je op voorhand informeren over producten, in dit geval waterontharders. Maar je merkt al snel dat je heel moeilijk prijzen terugvindt online en vaak zijn ze onduidelijk. Waarom is dit?

Angst van concurrentie

Een prijs kleven op een ontharder en dit openbaar brengen is en blijft een moeilijke onderneming. Zet je hem evenredig concurrenten dan gaan zij lager. Zet je hem lager dan concurrenten dan krijg je oorlog ( valse beweringen, valse contacten,…).

Angst van consumenten

Verkooptrucs zijn bedrog. Je krijgt een verkoper over de vloer die begint aan 1900 euro voor een ontharder. Na lang onderhandelen stemt de verkoper er klagend in toe het toestel voor 1499 euro te verkopen. Je bent trots op jezelf. Tot je hoort dat je buurman hetzelfde toestel heeft gekocht voor 1250 euro.

Klinkt dit bekend in de oren? Met vaste, duidelijke prijzen is dit niet mogelijk. Daarom vind je moeilijk prijzen. De verkopers willen hun trucjes niet opgeven.

Extra kosten zijn onvermijdelijk

Als consument koop je niet alleen een toestel. Je koopt ook transport, manuren en eventueel extra stukken nodig om het toestel te installeren. Dit kan heel variabel zijn. Het is dan ook niet evident om een vaste prijs op te geven – zou je denken.

Tot op het moment dat je een offerte aanvraag doet, en het wel vrij makkelijk mogelijk is. En zo komen we bij het laatste puntje.

Consument vs verkoper

De consument wil zich informeren en vergelijken. Een belangrijk onderdeel hiervan is de prijs.

De verkoper wil verkopen en overtuigen, al dan niet opdringerig. Daar heeft hij of zij je telefoonnummer en adres voor nodig.

Je vind moeilijk prijzen van waterontharders omdat de meeste bedrijven de verkoop centraal stellen en niet de klant.

Daarom

Vermelden wij bij delta waterontkalkers duidelijk de prijzen bij onze waterontharders.